Sierpień, 2011

SC Baltic Sea - Dzień 2#

Czwartek, 4 sierpnia 2011 · Komentarze(0)
Wstaliśmy na chwilę przed 6, żeby sprzątnąć namiot w razie gości. Zbieraliśmy się niespiesznie. Pasztet na śniadanie nie daje powera, więc ospale ubijaliśmy ciuchy w bagaże.
Pierwsza noc za nami © Jedris

Chwilę później domagałem się drugiego śniadania. Miałem ochotę na dżem, więc zaatakowaliśmy najbliższy spożywczy i kawałek dalej zabrałem się za smarowanie kanapek z uśmiechem na twarzy :]
Drugie śniadanie © Jedris

Szczęśliwe najedzone dzieci chwile później znalazły się Ogrodzieńcu. To już drugi dzień naszej wyprawy a my wciąż jesteśmy u siebie. Zaczynam poważnie zastanawiać się nad tyczeniem dalszej trasy ;>
Ogrodzieniec © Jedris

Póki co, cieszymy się widokami i wspominamy zeszłoroczny wypad do zamku.
Zamek w Ogrodzieńcu © Jedris

Ładuje baterie i wyciszam się. W mojej głowie właśnie rodzi się plan na zrobienie czegoś konkretnego...
Widoki ze skałek © Jedris

Na mycie zębów oczywiście :D Higiena musi być
Higiena musi być © Jedris

Jedziemy dalej. Po drodze mijamy skałki i cieszymy się terenem, żeby 2h później mieć go serdecznie dość.
Szlak Orlich Gniazd © Jedris

Jedna z bardziej urokliwych ścieżek rowerowych to tereny szlaku zaraz za Ogrodzieńcem.
Redbike i walczy z sakwami © Jedris

Co najlepsze. Tymi drogami nie jeżdżą samochody :D Po drodze goniła nas grupa kolarzy szosowych. Jakoś nie mogli nas dojść, pasztet rządzi :D
Jedris na Szlaku © Jedris

20-30km Od Częstochowy. Tu kończy się nasz szlak. Jesteśmy głodni i wyczerpani, sklepów po drodze żadnych i rezygnujemy z terenu, żeby wbić się na szosę.
Dla nas to koniec © Jedris

Przerwa. Znaleźliśmy sklep. Zakupy wystarczające żeby się najeść. Miejsce zlokalizowane kilka km-ów od Częstochowy. Las wyłożony mchem. Tak miękko, że aż korciło nas do rozłożenia namiotu. Ale nic z tego, właśnie w tej chwili zapada jeden z najbardziej przełomowych momentów całej wyprawy. Spojrzałem na licznik, wyjąłem mapę i złapałem się za głowę. Redbike...!!?
W drodze do Częstochowy © Jedris

Patrzymy na mapę i widzimy zgrozę. Dalej jesteśmy na Śląsku, w linii prostej do Zabrza 60km a nad Bałtyk..?!!! Jeszcze bardziej uczucie braku satysfakcji spotęgowało zmęczenie, więc podjęliśmy decyzję że lecimy w nocy! Po prostu chciałem zobaczyć na mapie że się przemieszczamy :) Jak na razie kupiliśmy dla odmiany paprykarz. O jaki ja szczęśliwy byłem ^^ nawet olewałem to że gryzą mnie w nogę czerwone mrówki.

Upał zelżał, słońce zachodzi. To zaczynamy nockę z rowerem. Start!
Szosą na północ © Jedris

SC Baltic Sea - Dzień 1#

Środa, 3 sierpnia 2011 · Komentarze(0)
Dziś spokojnie w odpowiednich do wyprawy humorach nieświadomi w co się pakujemy :)
Pobudka o 6, śniadanie, ostatnie pakowanie i wyjazd po 7, w tym czasie przyjechał Paweł a moja mama odprawiła nas do samego przystanku. Czyste niebo, zapowiadała się upalna pogoda. Nie było inaczej :)

Słońce szybko zaczęło nam się udzielać. Już 2h po starcie w okolicach Jaworzna pierwsza niespodzianka. Zgubiliśmy główną drogę ;> Ale z naszym talentem wszystko jest możliwe. Pobłądziliśmy trochę po wsiach ale teraz myślę, że to nam sprzyjało. Kierunek dobry bo jedziemy na wschód, więc kręcimy spokojnie odpoczywając od ruchu. Po jakiejś godzinie wyjeżdżamy z powrotem na główną drogę :) Jak się okazało jechaliśmy równolegle tylko polami i wioskami. To taki mały wstęp przed tym czego spodziewamy się na Jurze..

Pierwszy cel trasy zdobyty. Rynek główny w Krakowie. W tle Sukiennice.
Sukiennice © Jedris

Przerwa i czas na kilka zdjęć. Redbike i Kościół Mariacki.
Kościół Mariacki © Jedris

Show z bańkami mydlanymi. Jak przerwa to czas na kilka zdjęć :)
Kraków rynek główny © Jedris

Jedno z większych przełamań życiowych :D Jak posmarować bułkę pasztetem kiedy ludzie wlepiają we mnie swoje wścibskie gały ? RedBike: "Po prostu smaruj!"
Drugie śniadanie © Jedris

Pożegnanie z Krakowem. Najedzeni ruszamy szukać początku szlaku Jurajskiego ;];]
Kraków, Kościół Mariacki © Jedris

I oto jest nasz szlak. No to lecimy na Częstochowę :)
Początek Szlaku Orlich Gniazd © Jedris

Ciekawe czy robią też pranie ? Mózg mam już wyprasowany.
Prasowanie - sztuka nie lada © Jedris

Red dawaj ponton! Z tego co pamiętam to na liczniku nie mieliśmy 5km przejechanego szlaku a już zaliczyliśmy kamienisty podjazd, punkt widokowy i zaporę po burzową ?
Droga do Częstochowy © Jedris

Jako że nie chciało mi się ubierać kąpielówek, zgodnie przeszliśmy tunel górą.
Część Szlaku po ost. burzy © Jedris

W Ojcowskim parku zgubiliśmy rowerowy szlak i wjechaliśmy na pieszy, który odkupiliśmy bólem stóp. Wyżej się chyba nie dało. Przeszliśmy nawet chmury :D
Droga do nieba © Jedris

W drodze do Zawiercia za miejscowością Szułyszowy znaleźliśmy miejscówkę na rozbicie naszego pierwszego biwaku. Z resztą szukaliśmy tego miejsca na gwałt, gdyż słońce już zachodziło a my spieszyliśmy żeby wydostać się z Parku Narodowego. Jakoś się udało. Paweł zajął się ogniskiem a ja upychałem rowery do namiotu. Jeden jest już w środku , drugi jak widać stoi w przedpokoju :D Do namiotu wchodzi się przez ramę.
Dziko Dziko © Jedris

Słońce schowało się już za horyzontem a my jedliśmy ciepły chleb prosto z ognicha :]
Pierwszy zachód słońca © Jedris

Survival Challenge Baltic Sea

Wtorek, 2 sierpnia 2011 · Komentarze(8)
Kategoria Zdjęcia
Czyli RedBike i Jedris zdobywają polskie plaże.

I wreszcie przyszedł czas naszego dłuuugo dojrzewającego planu :) Jutro skoro świt wyruszamy w Polskę zaliczyć atrakcyjne szlaki, dzikie biwaki i jeszcze większą przygodę. Niestety raczej nie będzie możliwości uzupełnienia wpisów na bieżąco, natomiast codziennie postaram się coś skrobnąć na kartce i po powrocie uzupełnię loga o wpisy.

Nasz Plan nie jest szczególnie złożony, gdyż obieramy kierunek północ i niech się dzieje :) Mamy do wykorzystania całe 2 tygodnie.
Jedyna modyfikacja, a właściwie cel, to sam początek. Kierujemy się na wschód do Krakowa skąd wjedziemy na Szlak Orlich Gniazd i w tym roku jak sobie obiecaliśmy, zaliczymy w całości. I to tyle. Spakowani i gotowi do wyjazdu oczekujemy startu, pozdrower ;)

The Challenge of survival on the way to the Baltic Sea © Jedris

Waga roweru z bagażem wynosi 21 kg :)

Tour de Pologne - etap III

Wtorek, 2 sierpnia 2011 · Komentarze(0)
Kategoria 25-50 km, Wypad, Zdjęcia
Od razu lepiej :) Dzisiaj trzymałem swoje tempo i cieszyłem się ostatni raz nieobładowanym rowerem. Do Katowic ruszyliśmy w trójkę razem z kuzynem Pawła. Na miejscu mieliśmy więcej okazji do przyglądania się kolarzom a to za sprawą aż ośmiu rund.

Teraz muszę się spakować i powoli szykuje się do wyjazdu :)

Tour de Pologne - etap II

Poniedziałek, 1 sierpnia 2011 · Komentarze(0)
Kategoria 50-100 km, Wypad
Pojechałem z Pawciem do Dąbrowy zobaczyć potyczki naszych rodaków. Jakoś tak wyszło że do teraz nie znam szczegółowych wyników. Wiem że wygrał znowu Kittel a w ucieczce jechała ta sama ekipa co wczoraj, także etap żywcem skopiowany z wczorajszego wyścigu, z tą różnicą że dzisiaj oglądaliśmy live for live :)
Wycieczka okazała się owocna bo po za samym cieszeniem oka drogim sprzętem zgarnęliśmy 3 bidony, ekipy: Astany, AG2R i Skilla.

I podziękowania dla Reda, który odwalił dzisiaj 100% roboty, ja miałem kompletny brak mocy i jeszcze jakieś ekscesy żołądkowe. Po powrocie miałem dosyć.
Jutro planujemy wybrać się do Katowic wspierać dalej naszych.